Het zuiden van Chinaa - Reisverslag uit Guilin, China van Carlijn Aker - WaarBenJij.nu Het zuiden van Chinaa - Reisverslag uit Guilin, China van Carlijn Aker - WaarBenJij.nu

Het zuiden van Chinaa

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

04 Augustus 2014 | China, Guilin

Op 28-07 ben ik op de trein gestapt naar Guilin. 26 uur op een stoeltje zitten, pfff. En ook niemand die je helpt met je koffer, ze staan leuk te kijken hoe een meisje dat gaat doen met haar koffer. Maar goed dan doe ik het wel alleen, ik ben sterk genoeg ahhah ;). In de trein raakte ik aan de praat met het meisje naast me, wel gezellig! Nu gaat 26 uur in de trein nog wel, maar 26 uur opgesloten zitten met Chinezen maakt het 3x zo erg. Ze zijn zo anders opgevoed, in onze ogen zijn ze onbeschoft en nogal vies (sorry). Ze gorchelen hard en spugen het daarna uit, iedereen zit op zijn telefoon spelletjes te spelen met het geluid (hard) aan. Ook al weten ze dat je probeert te slapen, het maakt ze echt niks uit, zolang het voor hen maar goed is. En dan heb je nog het smakken tijdens het eten en kauwgom kauwen. Het is echt bijna een marteling om daar 26 uur naar te luisteren, ik dacht dat ik gek werd haha. Gelukkig had ik oordopjes bij me, maar die hielpen ook niet echt. Ook kwam ik een man tegen die ook naar Guilin ging. Zeker een heel aardig iemand. Hij gaf me zijn kaartje zodat hij mij kon rond leiden in Guilin haha. Het laatste uur in de trein werd ik omringd door 5 jongens/mannen. Die allemaal naar je kijken, best irritant. Eenmaal aangekomen kwam in Joyce en Yassine weer tegen! Gelukkig, eindelijk weer Westerse mensen haha.

De volgende dag zijn we laat opgestaan en hebben we een luxe ontbijtje gemaakt met stokbrood (jaa een bakker gevonden die ze verkoopt!), ei, watermeloen en jus d'orange. Daarna hebben we Yassine dag gezegd, want hij moest eerder terug naar Beijing vanwege zijn visum. Toen zijn Joyce en ik naar het park gegaan. Nogal duur, maar ok. We hebben daar heel veel apen gezien en watervallen! Verder was er niet veel te beleven...Na zolang in de hitte rond te hebben gelopen (rond 40 graden) een lekkere bananen milkshake besteld en daarna naar de Mac en boodschappen gedaan ;). Toen we in de rij stonden om af te rekenen, zag ik een vrouwtje dat een spartelende vis in haar mandje had liggen. Zielig!!. Nou en toen hebben we er een uur (!) over gedaan om een taxi te krijgen. Het was zooo druk en de meesten kenden het adres van het hostel niet. Maar uiteindelijk toch thuis gekomen.

De volgende dag hebben we onze spullen gepakt om naar Yangshuo te gaan. Het is daar veel toeristischer dan waar ik tot nu toe ben geweest. Ze hebben daar zelfs een straat genaamd 'West Street'. We hebben een hostel gevonden, zonder airco helaas. Daarna zijn we naar de Li River gelopen en hebben we even onze voeten in het water gestoken. Een man kwam heel de tijd naar ons toe en raakte ons meerdere malen aan. Toen ben ik ff boos geworden en weg was hij haha. Aan de overkant van de rivier lagen de koeien lekker in het water. Daarna zijn we met onze Chinese roomies wezen uiteten.

Op 01-08 hebben we fietsen gehuurd. We zijn naar de rivier gefietst om daar te gaan zwemmen. Het was echt mooi tussen de bergen, een paradijsje. Het water was zo lekker! Er was een soort watervalletje, als je daar onderstond leek het net of je in een spa was. Dat hadden we wel even nodig! Jammer genoeg kwamen er veel bamboe boten voorbij met toeristen, maar dat had ook wel weer wat. Iedereen zwaaide en maakte foto's van ons. Het is maar goed dat we een beetje vroeg waren gegaan, want later op de middag kwamen er steeds meer mensen. Een man trok recht voor onze neus zijn zwembroek uit, echt gewoon om te kijken hoe we zouden reageren. Verder ben ik nog naar een koe gezwommen, maar die vond dat volgens mij niet zo leuk haha. Na heel de middag bij de rivier te zijn geweest, fietsten we terug. Zoooo heet. Toen we bij het hostel aankwamen, had ik zon rode kop! Echt flink verbrand die dag. Toen zijn we iets gaan eten, twee jongetje kwamen naar ons toe om met ons Engels te praten. Je zag dat ze alles ingestudeerd hadden, maar het was best goed! Ze mu al beter Engels dan de meeste Chinezen.

De volgende dag hebben we een motorfiets gehuurd. Het was echt super vet! Het voelde echt als freedom haha!Onderweg hebben we een halve meloen gekocht, en wat we over hadden in het mandje van de motorfiets gestopt. Eerst zijn we naar de Assembly Dragon Cave gereden. Dat was een grot met kunstmatig licht in alle kleuren. Heel kitscherig, maar daar houden Chinezen van. Toen we terug kwamen was onze watermeloen gestolen haha. Toen zijn we naar een hele grote boom geweest, niet veel bijzonders... Maar wel weer veel foto's met Chinezen moeten maken. De Moonhill stond als laatste op het programma. De klim was erg vermoeiend, maar ik vond het wel mooi! Toen weer tijd om terug naar huis te gaan, we belandden in een halve zandstorm haha.

Gisteren hadden we het plan om nog een keer de motorfiets te huren. Dus dat hebben we gedaan. We zouden een groter stuk rijden dan de dag ervoor. Onderweg kwamen we een koe en een kalf tegen. Echt super schattig! We zijn toen verder gegaan, om een burg te zien. Dat was niet veel bijzonders. Toen besloten we om terug te gaan omdat we voelden dan de motorfiets steeds langzamer ging. De motorfiets kan ongeveer 40 km rijden en de route die we hadden uitgestippeld was volgens ons geen 40 km. Dus of wij zaten fout, of de kaart was fout, of de scooter kon geen 40 km rijden met ons beide. De weg terug had heel veel heuvels en onze motorfiets kon dat niet meer aan. Dus elke keer als we omhoog moesten is er 1 iemand afgestapt en omhoog gelopen. Nou we zijn in een uur bijna niks opgeschoten. We waren er nog lang niet en onze motor had nog maar 10 procent haha. Hij had wel trappers, maar hij trapte 3x zo zwaar als een normale fiets. We hadden dus beetje een probleem... Uiteindelijk hebben we een busje kunnen strikken om ons mee te nemen. Gelukkig! Toen we reden zagen we hoe lang de weg nog was, we waren sowieso niet voor 24.00 thuis geweest als we niemand hadden gevonden :P

Nu zijn we weer in Guilin en de 7e pakken we de trein terug naar Beijing


  • 04 Augustus 2014 - 23:41

    Yvonne:

    Hoi carlijn. Weer super leuk om allemaal te lezen wat je meegemaakt hebt. Geniet nog van een paar warme dagen in China en dan begint terugreis weer. Foto's zijn weer prachtig. Tot zaterdag of op whatsap. Mama xxx

  • 06 Augustus 2014 - 20:37

    Thed:

    Fijn, jouw avonturen zo mee te kunnen beleven!!

    Groetjes, Papa, en tot zaterdag!! Blij je weer te zien!!! X.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Actief sinds 29 Juni 2014
Verslag gelezen: 1438
Totaal aantal bezoekers 5018

Voorgaande reizen:

02 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

China 'Dare to Dream'

Landen bezocht: