Mijn dagen als solo-reiziger - Reisverslag uit Xi'an, China van Carlijn Aker - WaarBenJij.nu Mijn dagen als solo-reiziger - Reisverslag uit Xi'an, China van Carlijn Aker - WaarBenJij.nu

Mijn dagen als solo-reiziger

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

28 Juli 2014 | China, Xi'an

25-07. Deze dag had ik geen lessen. We hebben spelletjes gespeeld. Op het begin heb ik gedanst met meisjes op Waka Waka van Shakira haha. Een meisjes heeft me een armband gegeven, echt super lief! Toen alleen naar het treinstation voor tickets naar Guilin. Op terugweg dacht ik bijna opgelicht te worden door een taxi, dus ik heb minder betaald dan dat hij wilde ahah. Die avond heb ik mijn hostel uitgezocht. Na van iedereen afscheid genomen te hebben, kan het avontuur echt beginnen! In mijn eentje reizen voor een paar dagen.
De volgende dag heel de dag in de trein gezeten naar Xian (mijn tussenstop voor Guilin). Het was hopen dat ik bij de goede halte uit zou stappen, maar het is gelukt! Ik heb een beetje proberen te praten met de familie die onder mij sliep, erg moeizaam ;)
Gisteren ging mijn wekker om 04.00 om bij de goede halte uit te stappen. Toen heb ik een taxi genomen naar het hostel, ik heb afgedingd maar hij heeft me nog steeds veel te veel laten betalen of course. Daarna ben ik redelijk vroeg naar de berg HuaShan gegaan. De eerste stap was om naar het treinstation te komen met de bus. Dat ging goed. Toen een kaartje kopen voor HuaShan NOORD. Uiteindelijk een kaartje gekregen voor HuaShan :/. En die jongen bij het loket maar ja knikken en doen of dat ie mij begreep, zo irritant. Toen ik naar de trein liep wist ik dat dit niet de goede trein was. Ik heb het nog geprobeerd te vragen aan het treinpersoneel, maar die blijven stug Chinees praten als je zegt dat je ze niet verstaat…heel irritant. Eenmaal in de trein had ik besloten om toch weer de trein uit te gaan, maar ze lieten me er niet echt uit. Toen heeft een meisje (de enige die engels sprak in de hele trein) me geholpen. Bij de berg heb ik de kabelbaan omhoog gepakt. Na een paar trappen te hebben beklommen, kwam ik een groep tegen. In meisje was van Hongarije en de rest was Chinees. We hebben bijna heel de weg met elkaar gelopen. De berg beklimmen was zwaar! Pfff...maar het was het waard! Zoo moooi!. Bij een rustsstop maakte een stel plaats voor mij op hun bankje toen ze mij tegen de reling aan zagen leunen. Ze zeiden dat ik rust moest nemen, super aardig! Ik heb nog even met ze gekletst, de vrouw kon goed Engels omdat ze leraar Engels is. Ook is er een deel op de berg dat ‘Death trail’ heet. Dit hebben we ook gedaan. Je gaat dan met een soort harnas en kabels omlaag via de bergwand. En dan op het einde zijn er planken van ong 40 cm tegen de berg aangezet. Je staat dus letterlijk met je voeten aan de afgrond. Nadat we alle pieken hadden gezien, gingen we terug naar beneden. De bergen leken toen wel roze door de zonsondergang! Jammer dat ze overal zoveel geld voor vragen :(. Het was de een redelijk dure dag, maar zoals ik al zei, het was het waard. Eenmaal terug in Xian rond 22.00 was ik kapot! Het was een lange dag.
Nu zit ik te wachten op mijn trein naar Guilin, dat wordt 26 uur op een stoel zitten :o. Ik zit nog te twijfelen of ik de city wall ga bekijken, of dat ik gewoon ga uitrusten in het hotel. In Guilin zal ik weer een paar andere reizigers tegen komen, dus dan ben ik niet meer alleen ;)

  • 28 Juli 2014 - 07:58

    Thed:

    Dapper hoor, Carlijn!!!

    En een prachtige foto!!

    Papa XX

  • 28 Juli 2014 - 08:22

    Yvonne:

    Hoi carlijn. Goed dat ik t allemaal niet weet, dit vertel je niet via whatsap!! Ik blijf t knap van je vinden. als je dit allemaal meemaakt en kunt regelen is dat een ervaring voor je hele leven. Ik ben jaloers. Let op jezelf en geniet ervan. Mama xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Actief sinds 29 Juni 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 5027

Voorgaande reizen:

02 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

China 'Dare to Dream'

Landen bezocht: